بیش از یك هزار و 700 خبرنگار و عكاس داخلی و خارجی راهپیمایی 22 بهمن را پوشش خبری و تصویری می دهند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'اصغر آبخضر' روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه بیشتر شبكه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند داشت، افزود: 300 گروه خبری و تمام شبكه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام استان های كشوردر مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری و تصویری خواهند داد.

وی ادامه داد همچنین بسیاری از شبكه های تلویزیونی كشورهای دیگر از جمله شبكه تلوزیونی فوجی و آساهی ژاپن- شبكه ZDF آلمان و CBS آمریكا نیز آمادگی پخش مستقیم برنامه را دارند و با استقرار در میدان آزادی خبر رسانی خواهند كرد .

آبخضر افزود: مراسم بیست‌و‌ دوم بهمن ماه، با راهپیمایی پرخروش و حماسه‌ساز مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در تهران و همزمان در 817 شهر و شهرستان و چهار هزار روستا در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از ساعت 9 صبح از مساجد و مسیرهای 10 گانه كه اعلام خواهد شد، راهپیمایی روز 22 بهمن را به سمت میدان آزادی آغاز خواهند كرد.

وی گفت: این مراسم از ساعت 10 صبح در میدان آزادی و با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مسوولان كشوری و لشكری، رهبران و نمایندگان اقلیت های دینی، سفیران و وابستگان نظامی كشورهای خارجی مقیم تهران و میهمانان خارجی آغاز می شود.

به گفته قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانواده های معظم شهدا، پدران،مادران، هسمران و فرزندان شهیدان بویژه شهدای عرصه علم و فناوری همراه با تصاویر زیبای شهیدان، در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به استقرار سیستم صوتی بیش از 12 كیلومتردر مسیرهای راهپیمایی ومیدان آزادی و ارائه خدمات صوت به راهپیمایان گفت: آمادگی ارائه خدمات دستگاههای مختلف مانند راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، شهرداری، آتش‌نشانی، سازمان آب و برق، اورژانس و انتقال خون همگی حكایت از برپایی مراسم باشكوه 22 بهمن دارد.

*** رییس جمهوری سخنران و اسماعیل هنیه میهمان ویژه مراسم 22 بهمن

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینكه دكتر'محمود احمدی نژاد'، رییس جمهوری سخنران مراسم 22 بهمن ماه است، گفت:

'اسماعیل هنیه' نخست ‌وزیر منتخب مردم فلسطین در غزه نیز میهمان و سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

وی افزود: قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایی و گلباران مردم توسط بالگردهای نیروهای مسلح در پایان راهپیمایی صورت می‌پذیرد و نماز جماعت ظهر و عصر در مساجد، اماكن فرهنگی و 15 مكان در مسیرهای راهپیمایی اقامه خواهد شد.

آبخضر با اشاره به برنامه نمایشی سقوط آزاد چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی در مراسم روز 22 بهمن افزود: سرود مراسم توسط گروه رزم نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود.

به گفته وی، اجرای سرود 22 هزار نفری دانش آموزی در تهران و گروه های یك هزار و 357 نفری دانش آموزان در سراسر كشور و قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایی دانش آموزان از دیگر برنامه های یوم الله 22 بهمن است.

*** ترسیم بزرگترین نقاشی انقلاب

وی با اشاره به اجرای برنامه هم سرایی 600 هزار جوان دانش آموز بسیجی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن افزود: ترسیم بزرگترین نقاشی انقلاب با حضور بیش از یك هزار نقاش جوان در جشنواره شمسه وحضور 150 هنرمند تئاتر و اجرای نمایش خیابانی در قالب 22 گروه نمایشی از دیگر فعالیت های این غرفه ها خواهد بود .

وی گفت: در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، یك هزار هنرمند عكاس به ثبت افتخارات و بالندگی های مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می كنند.

وی با بیان اینكه 32 غرفه استانی از سراسر كشور با هدف معرفی چهره های فرهنگی و مفاخر استان در مسیر راهپیمایی دایر می شود، اضافه كرد:‌ این غرفه ها قرار است آداب و رسوم، فرهنگ و همچنین نقش استان های مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی را با حمایت سازمان های مردم نهاد را معرفی كنند.

وی، احداث بیش از 500 غرفه فرهنگی، هنری و خدماتی، پزشكی و پذیرایی از مردم در مسیرهای راهپیمایی و خیابان های منتهی به میدان آزادی را از دیگر برنامه های این روز عنوان كرد و ادامه داد: همچنین 18 هزار غرفه در مسیرهای راهپیمایی مراكز استانی سراسر كشور دایر می شود.

به گفته قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، همایش جوانان ورزشكار و اسكیت سوار با اجرای حركات نمایشی در طول مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن برگزار می شود.

*** اعزام یك هزار هنرمند به 40 كشور برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی

وی گفت: با توجه به شناخته شدن روز 22 بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور ، یكهزار نفر از هنرمندان كشور در قالب گروههای هنری به منظور برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت برنامه های فرهنگی به 40 كشور اعزام شده اند.

آبخضر با اشاره به برنامه 'لحظه ای با استادان و هنرمندان دانشگاه سوره به مناسبت راهپیمایی 22 بهمن'، افزود: اساتید و هنرمندان دانشگاه سوره به مناسبت راهپیمایی 22 بهمن، ایستگاههای فرهنگی و هنری مقابل درب دانشگاه در خیابان آزادی برپا خواهند كرد.

وی افزود: برپایی ایستگاه های استراحت برای سالمندان و ارائه خدمات پزشكی به آنان از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی و ایستگاه های ستاد گمشدگان در 20 نقطه تهران، از دیگر برنامه های كمیته مراسم در روز راهپیمایی است.

*** نمایش ماكت هواپیمای جاسوسی آمریكا در مراسم 22 بهمن

قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد 'رونمایی و نمایش ماكت پهپاد جاسوسی آمریكا در راهپیمایی 22 بهمن ماه' در میدان آزادی، گفت: بنا به درخواست های مكرر اقشار مختلف مردم برای نمایش هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریكا ماكت پهپاد جاسوسی كه در آذر ماه سال جاری پس از تجاوز به عمق 250 كیلومتری میهن اسلامی با الطاف خداوند، مقهور جنگ الكترونیك حیرت آور رزمندگان اسلام شد و با عملیات كنترل و هدایت خارق العاده بر زمین نشانده شد، در معرض نمایش قرار می گیرد.

وی تاكید كرد: نمایش هواپیمای پهپاد آمریكا در راهپیمایی 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، داغ آمریكا و دیگر دشمنان ملت ایران را تازه خواهد كرد و شادی و نشاط مردم كشور را بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین به حضور داوطلبانه بیش از یكهزار پزشك و مددكار و روستاها و مناطق مختلف اشاره كرد و گفت: این افراد خدمات توانبخشی و پزشكی در مراكز مختلف درمانی از سوی سازمان بسیج پزشكی را به شكل رایگان به مراجعان ارائه می كنند.

آبخضر، پرواز 22 هزار بادبادك در استان های گرمسیر كشور از جمله استان های خوزستان و هرمزگان را از دیگر برنامه های روز 22 بهمن اعلام كرد و افزود: برگزاری جشن بزرگ عشایر در مناطق عشایرنشین توسط كمیته‌های روستایی و عشایری ستاد دهه فجر مراكز استانی از جمله استان‌های كهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بخش هایی از استان فارس از دیگر برنامه های امسال خواهد بود.

به گفته وی، سرویس‌دهی اتوبوس های به راهپیمایان 22 بهمن كه از ساعت 6:00 صبح از میادین اصلی شهر تهران به سمت مسیرهای راهپیمایی حركت می‌كنند، رایگان خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تاكید كرد با توجه به هماهنگی انجام‌شده با بیمه مركزی و بیمه ایران، تمامی راهپیمایان 22 بهمن كه در مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی حضور دارند، بیمه حوادث هستند.

وی گفت: توزیع پرچم جمهوری اسلامی، تصاویر حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و پوستر و تراكت و اقلام تبلیغاتی دست‌ساز نوجوانان توسط تشكل‌های مردمی و نهادها و سازمان‌ها، زینت‌بخش مراسم امسال خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشاپیش از حضور مقتدرانه امت اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن قدردانی كرد و از آنان خواست نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن مراسم فجر پیروزی به آدرس اینترنتی www.fajr.ir یا www.ccoip.ir ارسال كنند یا با تلفن 2ـ88954801 تماس بگیرند.

وی گفت: همچنین سامانه دریافت پیام كوتاه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شماره 30008857 برای دریافت طرح‌ها و نظرات مردمی راه‌اندازی شده است.

*** نورافشانی 22 منطقه تهران و 300 شهرستان در شب 22 بهمن

وی در مورد مراسم شامگاه 21 بهمن ماه نیز گفت: همزمان با مراسم تكبیر، 22 منطقه تهران و 300 شهرستان در سراسر كشور در شامگاه بیست ویكم بهمن ماه به مناسبت سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نورافشانی خواهند شد و بالن های كوچك دستی بر آسمان رها به حركت در می آیند.

اجتمام**9134 **1572





:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: